Budakörnyéki iránytű E-mail Keresés


A megelőzés jótékony hatása

Életmód > Budakeszi

2007-05-06


Sikerek az egészséges táplálkozás kialakításában Dr. Rajnai Judit gyermekfogász segítségével.

Gyógypedagógusként gyakran felfigyelek egy-egy hangzatos mondatra: „Szívesen támogatnám a hátrányos helyzetű, vagy a sajátos nevelési igényű fiatalokat, de hogyan, mi módon?”, általában ez a kérdés kérdés, a feltevés feltevés marad.
Esetünkben a gondolatot tett követte és az eredményes együttműködés következtében Dr. Rajnai Judit egyben támogatást  és lehetőséget is biztosít diákjaink számára. A Napraforgó Tagozaton immáron másodszor rendeztük meg az egészségnapot, amely az egészséges táplálkozás elemeivel, alapanyagaival ismerteti meg gyermekeinket. Mivel a táplálkozási szokások a gyermekkorban alakulnak ki, ebben a korban formálódik az ízlés, és rögzülnek a táplálkozási minták, ezért fontos, hogy stabilizálódjanak a jó szokások, amelyek az egészségmegőrzést szolgálják. Hathatós segítség, ha a gyerekeket minél gyakrabban vonjuk be az ételek elkészítésébe, így az egészséges táplálkozási alapokat a gyakorlatban is megtanulják. Diákjaink örömmel vettek részt a különböző munkafolyamatokban. Teljes kiőrlésű lisztből kenyeret sütöttek, friss zöldségekből többféle salátát készítettek, tejtermékekből és fűszernövényekből szendvicskrémeket kevertek, a legkisebbek túrógolyót gömbölyítettek. Az önállóan vagy kis segítséggel, közösen elkészített ételek örömet és sikerélményt nyújtottak, amelyek- reményeink szerint - pozitívan befolyásolják a táplálkozásukat is. A közös siker megkoronázása, az ételek elfogyasztása után ki-ki élményekkel, receptekkel térhetett haza.
Köszönjük a támogatást!
                                                                                                            Ladocsi Erika
                                                                                                          gyógypedagógus

A budakeszi Széchenyi István Általános Iskola Napraforgó Tagozatára azok a sajátos nevelési igényű gyermekek kerülnek, akik tanulásban, illetve értelmileg akadályozottak, az alap problémákhoz társulhat magatartászavar vagy személyiségzavar is.  Jelenleg öt gyógypedagógus foglalkozik 25 diákkal, munkájukat egy félállású gyógypedagógiai-asszisztens segíti.


Vissza