2018. október 22. hétfő, Előd napja van. Tizenháromezer példányos, ingyenes regionális havi lap, heti hírlevél és napi frissítésű honlap
Kereső

Iránytű Heti Hírek

Galéria

Belépés a fórumba

A zene hídjain - Olaszországban jártunk

Budakeszi > Kultúra
2017-11-15
556 olvasás

A Rieti Önkormányzat és a Domenico Petrini Kulturális Egyesület 2017. április 30-án a Flavio Vespasiano színházban magyar részvétellel gálakoncertet tartott a testvérvárosok tiszteletére és a Rietiben élt Mattia Battistini operaénekes születésének 160. évfordulójára.

A XIX. század első felében debütáló, magas hangfekvésű baritonista pályafutása során több mint 80 szerepet énekelt, s a bel-canto nemes képviselőjeként az egész világon nagy megbecsülést szerzett.

Az ünnepi műsorban részt vettek Rieti testvérvárosainak  - Saint Pierre Lès Elbeuf (Franciaország), Nordhorn (Németország) - zeneiskolai növendékei és tanárai.

Rieti még nem rendelkezik magyar testvérvárosi kapcsolattal, de az elmúlt időszakban kialakult barátságoknak köszönhetően az ünnepségre meghívást kapott a Budakeszi Czövek Erna Zeneiskola. A magyar diákok, Szita Júlia (hegedű), Szita Borbála (klarinét), László Botond (kürt), Rétháti Júlia és tanáraik Fledrich Zsanett (hegedű), Velenczei Anna (kürt) és Barcsik Hédi (zongora) műsorukban Kodály és Bartók műveit szólaltatták meg. Az egész estét betöltő hangverseny különleges pillanata volt az „Este a székelyeknél” című darab, amit Kurucz Andrea tanárnő (zongora) és Rétháti Júlia (hegedű) a tavaly őszi földrengés áldozataira emlékezve adtak elő. Simone Petrangeli, Rieti polgármestere a gálakoncertet követő díszvacsorán mondott beszédében hangsúlyozta, hogy az önkormányzat kiemelt figyelmet szentelt a testvérvárosi kapcsolatok fejlesztésének, így az elvégzett munkát és a szép eredményeket legjobban egy nemzetközi összeállítású hangversennyel tudjuk méltó módon megünnepelni. Az esemény az Európai Unió himnuszának, Beethoven Örömódájának közös megszólaltatásával zárult.

Az ünnepi koncert másnapján buszos kiránduláson vettünk részt a vendéglátóink meghívására. Meglátogattuk a Sabin-dombok kincsét feldolgozó, múzeummá átalakított olajprésházat Farfaban (Museo dell'olio della Sabina) és egy  bencés apátságot, melyet még az V. században alapítottak. Az olasz gasztronómia világába is belekóstolhattunk az ebéd során egy organikus biofarmon, majd egy víztározó festői szépségű tópartján a vacsoraidőben ismerkedhettük meg újabb finom fogásokkal.

Olaszországi tartózkodásunk utolsó napján Rieti szállásunkról másfél óra buszos utazással jutottunk el  Rómába, ahol Kurucz Andrea kolléganőnk kiváló helyismeretére támaszkodva egy egész napos tartalmas idegenvezetést kaptunk Róma látnivalóiból.

Az első, amit a metróból kilépve megpillantottunk és a látványtól alig kaptunk levegőt, az a Colosseum- épülete volt. Hosszú sorban álltak a belépésre váró turisták, így tovább sétáltunk és  Konstantin diadalíve után megcsodáltuk a Forum Romanumot és a császári fórumokat. Nagy hatással volt ránk a  Pantheon,  közepén az "oculus" hatalmas kerek nyílásával, amelyen a fény és az eső is beesik. Átsétáltunk a Piazza Navonara, mely pompás ellipszis alakú terét szökőkutak, barokk templomok és paloták díszítik. A finom olaszos ebédet követően megcsodáltuk a  legszebb reneszánsz palotáját Rómának,a Farnese Palazzot, mely 1635 óta a francia nagykövetség épülete. Ezután a Római Magyar Akadémia- a Palazzo Falconieri következett, amely tetejéről felejthetetlen kilátás tárult elénk. A Tevere folyó partjáról közelebbről is rátekintettünk az egykori börtönre, az Angyalvárra. Messziről megcsodáltuk a Szent Péter bazilika körvonalait. Az idő rövidsége miatt utunka Trevi-kút megtekintésével fejeződött be. Az 1762-ben épült és most csodálatosan felújított ragyogó fehér márvány kút, közepén Neptun alakjával  örök élmény marad mindannyiunknak.  A Trevi-kút mondájához kapcsolódva, a pénzérmét mi is bedobtuk a kútba, hogy  visszatérhessünk az  az “örök városba”.

Köszönettel tartozunk Kurucz Andrea tanárnőnek és férjének, Antalóczy Péter külgazdasági attasénak, hogy ilyen élménygazdag napokat tölthettünk el és sok új barátot ismerhettünk meg Rietiben és Rómában egyaránt.