Tarlós törölte az új buszsávot a Budaörsi úton
Gazdasági rovat > Pest megye
2011-06-01

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a buszsáv célja, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a 40-es, 139-es, 239-es, 240E buszokon kívül a 8-as és 112-es Hegyalja úti közlekedésén.
A tömegközlekedés gyorsítása érdekében szűkítik a bevezető utak áteresztőképességét. A kezdeti viharok után, hasonlóan a Szilágyi Erzsébet fasori buszsáv átadásahoz, az autósok alkalmazkodnak a helyzethez. Törökbálintról és Budaörsről ugyanis vonattal 10 perc alatt Kelenföldön, 15 perc alatt a Déli pályaudvaron lehet lenni, ahonnan expresszbusszal vagy metróval gyorsan elérhető a belváros. Ez ésszerű alternatíva, különösen a növekvő üzemanyagárak mellett.
A buszsávot a beruházás folytatásaként nemsokára meghosszabbítják: a Hegyalja úton át az Erzsébet hídnál torkollik majd a 7-es busz Rákóczi úti sávjába.
***
Június 2-án tartott sajtótájékoztatóján azonban Tarlós István főpolgármester idő előttinek nevezte a buszsáv forgalomba helyezését és minden bizonnyal Wittinghof Tamás budaörsi és Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármesterek sajtóban megjelent nyílt leveleinek hatására, a hozzá kapcsolódó fejlesztések elkészültéig, három nap után újra visszaadták az autósoknak a Budaörsi úti buszsávot.
Tarlós István azt is bejelentette, hogy a KRESZ módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy a legalább három főt szállító járművek is használhassák a buszsávot.