Buszsávot nyitottak a Budaörsi úton
Gazdasági rovat
2011-10-19

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a fejlesztés előnyeit nemcsak az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E jelzésű autóbuszokat naponta igénybe vevő 19 ezer utas érzékeli majd, de előnyt jelent a személyautóval közlekedők számára is, hiszen nem a korábbi sávok számának csökkentésével, hanem az út szélesítésével épült meg a buszsáv. A projekt keretében összesen 1,4 kilométer új buszsáv létesült.
A régi Budaörsi úton 790 méter hosszan sávszélesítésre került sor. A buszsáv létesítése miatt két helyen a kerékpárút nyomvonala is módosult, egy autóbuszmegálló megújult. Több csomópont forgalmi rendje is megváltozott: a Kőérberki csomópontban a Kőérberki útról balra, a Budaörsi útra kanyarodás lehetősége megszűnt. Ugyanitt a meglévő kerékpáros átvezetés mellett új gyalogátkelőhely létesült, a Poprádi út buszmegállónál lévő védőszigeteket elbontották.
A Gazdagréti úti csomópont forgalmi rendje is módosult: az autósok Budaörs felől már két sávon tudnak balra kanyarodni Gazdagrét felé. A szabálytalan autósok kiszűrése érdekében kamerarendszert is kiépítettek: két helyen egy-egy kamerapár figyeli jelenleg is a buszsáv forgalmát.
A régi Budaörsi úti 790 méter buszsávon túl 250 méter buszsáv jelöltek ki lefelé a Gazdagréti úton a Rétköz utca és a Budaörsi út között, a Gazdagrétről a városközpont irányába közlekedő 139-es, 153-as és 239-es autóbuszoknak. További 350 méter buszsávot jelöltek ki a Lapu utcán a Gazdagréti csomópont és az M1-M7 autópálya bevezető szakasza közt, melynek hatására összefüggő buszsáv-kapcsolat van a régi Budaörsi úti új buszsáv és az M1-M7 bevezető szakaszon a Lapu utcától befelé már meglévő buszsáv között. Összességében tehát 1390 méter új buszsávot állítottak forgalomba
a 285 millió forintból valósuló, uniós támogatásként 217 millió forintot kapott beruházás keretében.
(MTI/Iránytű)